Kamis, 21 Januari 2010

PETUA KECANTIKAN UNTUK LELAKI DAN WANITA

**Minum banyak air. Bukan air coke atau yang berwarna tetapi air suam atau mineral kerana ia membantu pembuangan toksin badan dan dapat menjaga kesihatan kulit serta membakar kalori.

**Jangan asyik berjaga waktu malam kerana tidur yang secukupnya akan membantu mengurangkan kesan penuaan.

**Elakkan stress ... stress mempercepatkan penuaan. Oleh itu jangan stress selalu sebaliknya senyum. Senyum dan ketawa kerana ia membantu melambatkan kesan penuaan dan ia juga baik untuk keseluruhan kesihatan.

**Nikmatilah muzik lembut dikamar bagi mereda ketegangan atau manjakan diri dengan mandian wangian dari pelbagai bunga kerana bunga mempunyai aura tersendiri untuk mencantikkan tubuh badan.

**Untuk mengekalkan kecantikan wajah yang sentiasa berseri-seri amalkan surah Yusof setiap malam. Bagi diri saya, saya mengamalkan ayat dari surah Yusof ini setiap kali mencuci muka dan berdandan.

**Sejurus bangun pagi, sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Minum air suam atau air mineral. Kumur-kumur sebentar dan minum air tersebut. Urut wajah dengan air dari dagu hingga ke atas dahi diiringi Selawat 3x (lebih lagi bagus), amalkan setiap hari urutan ini.

**Don’t worry, be happy ... anggap diri sentiasa hebat dan cantik kerana jika kita yakin dengan diri sendiri tentu penampilan pun cantik dalaman dan luaran.

**Ketawa penghibur duka ... ketawalah apabila bergurau senda dengan famili atau kawan. Jangan selalu moody atau muka masam kerana ia menambahkan kedutan di muka. Namun janganlah ketawa yang berlebihan dan boleh mendatangkan fitnah dan dosa.

Yang penting, kita juga patut mengamalkan pengambilan produk-produk kesihatan SMART NACO setiap hari untuk kesihatan tubuh badan yang lebih sihat, ceria, cergas and awet muda!!!

Mudah bukan??? Selamat mencuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar